لمینت متحرک دندان حضوری داروخانه درب منزل

لمینت متحرک دندان حضوری داروخانه درب منزل

لمینت برای چه مواردی مناسب است چرا استفاده از لمینت دندان یک راه حل خوب خواهد بود

 پر کردن دندان چیست پرکردن دندان یک روش معمول برای درمان حفره ها است ، که مناطقی از پوسیدگی دندان هستند که به سوراخ های کوچکی تبدیل می شوند. در حین پر کردن ، دندانپزشک شما این سوراخ ها را با ماده ای مانند آمالگام یا کامپوزیت پر می کند. در حالی که این یک روش ساده و معمول است ، پس از آن بسیاری از افراد دندان های حساسی دارند.در بیشتر موارد ، حساسیت دندان بسته به علت آن طی چند روز یا چند هفته به خودی خود از بین می رود.

 

اگر دندان پزشک کار خود را دست انجام داده باشد هیچ مشکلی بعد پر کردن نخواهید داشت البته شاید  بعضی اوقات درد کمی داشته باشید مثلا اگر به دندانم زیاد فشار بیارید ممکن درد حاصل شود

بعد از پر شدن چه احساسی خواهم داشت؟


دندانپزشکان اغلب قبل از انجام عمل پر کردن ، ناحیه اطراف دندان آسیب دیده را بی حس می کنند. در نتیجه ، احتمالاً در یکی دو ساعت اول پس از قرار ملاقات چیزی احساس نخواهید کرد. هنگامی که بی حسی از بین رفت ، ممکن است احساسات غیرمعمول در دهان خود مشاهده کنید.

این شامل:

درد در دندان ها ، به ویژه هنگام تنفس در هوای سرد ، نوشیدن مایعات گرم یا سرد و خوردن غذاهای گرم یا سرد
حساسیت در لثه ها
درد در دندان های اطراف پر شدن
درد هنگام فشار دادن دندان ها
درد در دندان آسیب دیده هنگام غذا خوردن ، مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
چه چیزی باعث حساسیت دندان پس از پر شدن می شود؟
چندین چیز می تواند باعث حساسیت دندان پس از پر شدن شود.

 

 

پالپیت

 

پالپیت

دندانپزشک قبل از پر کردن حفره ، قسمت پوسیده دندان را با مته ای که حرارت را آزاد می کند ، برمی دارد. در موارد نادر ، این پالپ را ملتهب می کند ، که بافت پیوندی است که مرکز دندان های شما را تشکیل می دهد و باعث ایجاد پالپیت می شود. اگر دندانپزشک شما تمام بافت پوسیده را حذف نکند ، همچنین می تواند باعث ایجاد عفونت در پالپ دندان آسیب دیده شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است متوجه تورم لثه یا یک جرم چرک در نزدیکی دندان شوید.دو نوع پالپیت وجود دارد. اولین آن پالپیت برگشت پذیر است ، جایی که دندان حساس است اما پالپ بهبود می یابد و بهتر می شود. مورد دوم پالپیت برگشت ناپذیر است ، جایی که پالپ قادر به ترمیم نیست و دندان شما سپس به درمان کانال ریشه نیاز دارد.

 

تغییر در گاز گرفتن

گاهی اوقات پر شدن دندان می تواند باعث بلندتر شدن دندان آسیب دیده از سایر دندان های شما شود. این می تواند بسته شدن دهان شما را به دلیل فشار اضافی به دندان آسیب دیده دردناک کند. در برخی موارد ، گاز گرفتن حتی می تواند باعث پر شدن شود ، بنابراین به محض مشاهده مشکلی در گزش خود با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

سطوح متعدد دندان

همچنین ممکن است از داشتن دو سطح متفاوت در دهان خود احساس درد یا حساسیت کنید. به عنوان مثال ، اگر یک دندان دارای تاج طلا باشد و دندان بالای یا پایین آن دارای نقره ای باشد ، ممکن است هنگام لمس آن احساس عجیب و غریبی داشته باشید.همچنین احساس درد در دندانهای اطراف دندان آسیب دیده معمول است. این به دلیل پدیده ای به نام درد ارجاعی است که شامل احساس درد در ناحیه ای غیر از منبع درد است.

 

واکنش آلرژیک بعد پر کردن دندان 

 

 

واکنش آلرژیک بعد پر کردن دندان

حساسیت پس از پرکردن دندان می تواند یک واکنش آلرژیک به مواد مورد استفاده در پر کردن باشد. همچنین ممکن است متوجه بثورات یا خارش در نزدیکی شوید. اگر فکر می کنید ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند پر کردن را با مواد مختلف دوباره انجام دهند.

 

 

نحوه مدیریت حساسیت دندان


با رعایت موارد زیر می توانید به کاهش حساسیت کمک کنید.

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin)
اجتناب موقت از غذاها و نوشیدنی های گرم یا سرد
اجتناب موقت از غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند مرکبات ، شراب و ماست
مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آرام
استفاده از خمیردندان حساسیت زا
جویدن با طرف مقابل دهان
مشكل گاز گرفتن شايعترين علت حساسيت است. اگر فکر می کنید مشکلی در گزش شما وجود دارد ، ممکن است در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید ، که ممکن است تا بعد از برطرف شدن بی حسی متوجه آن نشوید. آنها می توانند پر کردن را طوری تنظیم کنند که بهتر با سایر دندان های شما مطابقت داشته باشد.

اگر مبتلا به پالپیت هستید که پس از چند هفته به خودی خود برطرف نمی شود ، ممکن است به کانال ریشه نیاز داشته باشید.

 

حساسیت ناشی از پر شدن دندان

 

 

 

این حساسیت چقدر طول می کشد؟


حساسیت ناشی از پر شدن دندان باید ظرف دو تا چهار هفته از بین برود. اگر به نظر نمی رسد حساسیت در این مدت بهتر شود یا بیش از چهار هفته طول می کشد ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: ساحل ? تاريخ: پنج شنبه 1 مهر 1395برچسب:پر کردن دندان, ? موضوع: <-CategoryName-> ?